with a little bit of olive oil!

Als je Jamie Oliver een beetje volgt en hem zo nu en dan op de tv ziet bij een van zijn programma's, hoort hem zo nu en dan roepen: '... with a little bit of olive oil'. Er is zelf een grappig filmpje van gemaakt, die je onderaan mijn blog kunt bekijken. Olijfolie is één van zijn favoriete ingrediënten in de keuken, net als van mij eigenlijk. Zonder goede olijfolie is het eten gewoon niet af, dus ik fiets zo nu en dan graag even om voor de lekkerste uit de stad (bij Meeuwig & Zn op de Haarlemmerstraat in Amsterdam).

De meeste flessen olijfolie die je kunt kopen zijn gemaakt van glas, blik of plastic. Maar de prachtige flessen van Frantoio Muraglia zijn daarop een uitzondering. Ze zijn namelijk van aardewerk en met de hand gemaakt en beschilderd. Ik vond deze flessen niet in Italië of Nederland, maar in een heel klein dorpje in Engeland, genaamd Burford. Het kostte even om ze te bestellen bij de winkel Mrs Bumbles, maar via mijn lieve tante die er in de buurt woont, hebben we nu een vrolijk gestreepte exemplaar in onze keuken staan. En wat extra handig is: er komt geen zonlicht bij en daardoor kun je de olijfolie langer bewaren. Deze zijn via hun site te bestellen (of bij Dean& Deluca te koop, als je in New York woont : ).

2 comments:

  1. Hester Robinson-SpoonTuesday, August 21, 2012

    He, Marie, het is je gelukt om meer te bestellen!!!! Geweldig, ik heb hem nu ook in de keuken, staat ERG leuk en is heerlijk!!! die met stippen is ook erg leuk!! Xxxx

    ReplyDelete
  2. Hoi Marieke, wat leuk om je stukje te lezen! Inmiddels kan ik je vertellen dat de flessen ook in Nederland verkrijgbaar zijn. We zijn sinds kort de trotse importeur van de mooie flessen. Op onze site www.k-ook.nl kun je de flessen vanaf volgende week weer volop bestellen (hebben nu nog maar een beperkt aantal kleuren en wachten op nieuwe levering)en daar komen ook de verkoopadressen in Nederland op!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...